De Internetgroep bestaat uit een groep webmasters van websites van lokale Amnestygroepen, aangevuld met Ed van Velzen van het ICT-team van Amnesty Nederland. De internetgroep heeft grosso modo drie taken:

1. Het ondersteunen van webmasters van lokale groepen op inhoudelijk en technisch vlak. Daartoe biedt de groep de webmasters verschillende templates in de huisstijl van Amnesty Nederland aan (in Wordpress of in Joomla), geeft ze desgevraagd adviezen en organiseert ze jaarlijks een webmasterdag voor (aankomende) webmasters.
  2. Het bewaken van het imago van Amnesty International. Daartoe monitort de groep minimaal twee keer per jaar de websites van lokale groepen aan de hand van een set minimale richtlijnen en daarvan afgeleide beoordelingscriteria. Beide documenten kunt u vinden onder de knop 'Downloads'.
  3. Het meedenken over en mee-uitvoeren van Amnesty's beleid ten aanzien van alles wat met internet te maken heeft.

De internetgroep vergadert viermaal per jaar, in Amersfoort,meestal op een dinsdagavond van 19.00-21.00 uur.

Voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd wordt gezorgd. Ook de reiskosten worden vergoed.
Eenmaal per jaar zijn de groepsleden ook op een zaterdag in september aanwezig op de landelijke webmasterdag.

De groep kan dringend uitbreiding gebruiken.