Hosting

Hosting FAQ

  • Kan onze Amnesty groep een website onderbrengen bij Amnesty?

    Ja dat kan. Het "hosten" bij Amnesty brengt geen kosten met zich mee.

    Richt hiervoor een verzoek aan het "webhosting team".

    Geef daarbij aan wat voor website je op de Amnesty server wil onderbrengen:

    - op basis van de Amnesty Joomla template (klik hier om de template te bekijken)

    - op basis van de Amnesty Wordpress template (klik hier om de template te bekijken)

    - op basis van de Amnesty HTML template (klik hier voor een voorbeeld)

    - op basis van een andere template of een eigen ontwerp

    Klik hier om een bericht aan te maken.

    (op een later moment zal het downloaden van templates weer mogelijk zijn)

  • Ik ben gestopt als webmaster, maar ik krijg nog steeds allerlei vragen en berichten.

    Geef dit door aan:

    1. de ledenadministratie, via <ledenadministratie@amnesty.nl>
    2. het webhosting team, via <webhosting@amnesty.nl>

    Meld indien mogelijk ook de naam en een niet aan de website gebonden e-mail adres van je opvolger.

    Waarom aan twee adressen?

    De ledenadministratie heeft een database met gegevens van de groepen en hun leden,

    de database van het webhosting team heeft gegevens van de websites van de lokale groepen.

    De verzendlijst voor berichten aan webmasters is om praktische redenen een afgeleide van deze tweede database. Er is geen koppeling tussen beide databases.

  • Kan ik als webmaster de toegangscode(s) voor de door mij beheerde website wijzigen?

    De gegevens voor FTP toegang kun je zelf niet wijzigen.
    Richt hiervoor per e-mail een verzoek aan het webhosting team.
    Vermeld daarbij je naam, de naam van de groep, de URL van de website en de reden voor de wijziging.
    De toegangscode voor het beheerdersdeel van een Joomla! website kun je wel zelf wijzigen.

    Aandachtspunt: door het wijzigen van de toegangscode kan de vereiste toegang voor het webhosting team vervallen. Raadpleeg daarom bij een wijziging altijd eerst het webhosting team.

  • Ik ben mijn toegangscodes voor het beheer van de website kwijt geraakt. Wat kan ik doen?

    Meld dit in een e-mail aan het webhosting team. Vermeld daarbij je naam, de naam van de groep, de URL van de website en relevante omstandigheden rond het zoek raken van de codes. Je krijgt dan weer toegangscodes toegestuurd.
    Mogelijk volgt eerst een verificatie van je gegevens, en mogelijk worden de toegangscodes ook gewijzigd.

  • Ik ben nieuw als webmaster van een Amnesty groep. Moet ik me ergens aanmelden?

    Meld je als webmaster aan bij zowel de ledenadministratie als bij het webhosting team.
    Aanmelden bij de ledenadministratie gaat per e-mail. Vermeld je naam, je eigen e-mail adres en de naam van de groep waarvan je de webmaster bent. Om je als webmaster aan te melden hoef je geen lid te zijn van Amnesty. (liever wel, natuurlijk)
    Aanmelden bij het webhosting team gaat ook per e-mail. Vermeld ook hier je naam, je eigen (niet aan de website gerelateerd) e-mail adres, de naam van de groep en ook de URL van de door jou beheerde website. Je wordt dan opgenomen in de mailing lijst, en krijgt de voor jou als webmaster relevante berichten. Via die mailing lijst kun je ook je collega's om advies vragen bij problemen met je website.

    (de database van de ledenadministratie en die van het webhosting team worden voor van elkaar verschillende doelen gebruikt, en ze zijn daarom niet gekoppeld)

  • Waarom hebben enkele lokale Amnesty websites geen [www.] aan het begin van de URL?

    Dat is een keuze geweest van de groep. "Standaard" wordt gewerkt met een URL volgens het "format" <www.(groepsnaam).amnesty.nl>, maar het kan ook zonder [www.].  "Aliassen" zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld wanneer meerdere groepen samen één website hebben, maar iedere groep toch onder een eigen URL bekend wil zijn. 

    Stuur verzoeken rond dit thema per e-mail aan het webhosting team.